Co jeść, by zwiększyć odporność organizmu?

Co jeść, by zwiększyć odporność organizmu?

1 marca 2020 0 przez naturalmedica

Silny układ immunologiczny to dla nas większa szansa na utrzymanie dobrej formy oraz na uchronienie się przed wieloma groźnymi chorobami. Jednym z najprostszych sposobów na jego wzmocnienie jest zadbanie o swą dietę i włączenie do niej tych produktów, dzięki którym organizm staje się silniejszy.

Co jeść, by wzmocnić odporność organizmu?

Zdrowa dieta, która ma w naturalny sposób wspierać nasz układ odpornościowy, nie może się obejść bez świeżych warzyw i owoców. Szczególnie polecane są te warzywa, w których pojawia się sporo beta-karotenu oraz witaminy C. Chrzan, jarmuż, papryka, kiwi, poziomki czy cytryna – oto wybrane produkty, które z pewnością warto włączyć do swego menu. W diecie na odporność powinny pojawić się też takie warzywa, jak cebula i czosnek. Wiadomo, że dzięki nim można skuteczniej chronić się przed bakteriami i grzybicami, wiadomo też, że są one rewelacyjnym źródłem wielu witamin i minerałów, dzięki którym można wzmacniać organizm. Siarka, selen, witamina A i C – oto substancje, dzięki którym zdrowa dieta z dodatkiem czosnku i cebuli może się dla każdego z nas okazać cennym wsparciem. Aby wzmocnić odporność, warto też sięgnąć po te produkty spożywcze, które są cenionymi źródłami witaminy D. Tak jest m.in. w przypadku tłustych ryb morskich, w których ta zbawienna dla naszego zdrowia pojawia się w pewnych ilościach. Warto też sięgać po orzechy oraz nasiona roślin strączkowych, w których w większych ilościach występuje cynk.

Produkty kiszone w diecie

Dieta, która ma wspierać naturalną odporność naszego organizmu, powinna też uwzględniać obecność kiszonek. Warto sięgać po kiszone ogórki lub kiszoną kapustę, gdyż produkty te są bardzo dobrymi kwasu mlekowego oraz witaminy C. Dzięki temu nasz organizm staje się silniejszy i o wiele lepiej radzi sobie z różnego rodzaju infekcjami. Dla układu immunologicznego cennym wsparciem będą też fermentowane produkty mleczne, takie jak jogurt, kefir czy maślanka. Warto sięgać po nie ze względu na bakterie fermentacji mlekowej, dzięki którym można zahamować rozwój patogenów.

Produktów, dzięki którym można naturalnie i skutecznie wspierać swój układ immunologiczny, jest wiele. Im wcześniej zaczniemy po nie sięgać, tym lepiej dla nas i dla naszego zdrowia.